Haku / ilmoittautuminen

Toteutusmuoto

Toistuvuus

Paikka

Kieli

Laajuus

Uhkaavat tilanteet finanssialalla

Miten selviytyä eri palvelukanavien uhkaavista tilanteista 

Vaativat asiakaskohtaamiset ovat finanssialan ammattilaisten arkea. Vuorovaikutustilanteiden taidoissa kehittyminen tuo varmuutta kohtaamisiin. Asiakaspalvelun tilanteet voivat muuttua myös uhkaaviksi ja näihin työnantajilla on hyvät toimintakäytännöt. Toimintakäytäntöjen ja tilanteen jälkeen saatavan tuen lisäksi on tärkeää valmistautua yksilönä uhkaaviin tilanteisiin ennakolta. Erilaisissa tilanteissa voi toimia ammattilaisena. Näin toimien suojaat sekä itseäsi ja kollegoita. 

Uhkaavat tilanteet finanssialalla -seminaarissa saat ymmärryksen siitä, miten ja miksi henkilöt käyttäytyvät uhkaavasti ja mitä tilanteen kohtaavalle henkilölle näissä tilanteissa tapahtuu. Opit myös, miten pystyt hallitsemaan ja ennaltaehkäisemään tilanteita ja eskaloitumista.

Valmennuksen jälkeen tiedät, kuinka tunnistat tilanteen ja suunnittelet omaa toimintaasi, miten pystyt ennaltaehkäisemään tilanteen kehittymisen ja miten hallitset tilannetta.

Ilmoittaudu  Kysy lisätietoja

Kenelle?

Seminaari on suunnattu asiakkaita finanssialan erittäin haastavissa vuorovaikutustilanteissa kohtaaville henkilöille. Seminaarin sisältö soveltuu erityisesti vakuuttamisen ja korvaamisen asiantuntijoille, korvausjuristeille, vahinkotarkastajille ja vakuutusetsiville korvaamisen sekä säästämisen ja sijoittamisratkaisujen asiantuntijoille.

Seminaarin sisällöstä hyötyvät myös korvauskäsittelijät ja asiakasneuvojat, eläkevakuutusyhtiöissä ja sosiaalivakuutuksen kanssa työskentelevät sekä eläke-, työttömyys- ja sairaskassojen asiakastyötä tekevät henkilöt, Kelan ja perintätoimistojen työntekijät sekä erilaisissa juridiikan tehtävissä toimivat ammattilaiset, joiden työtehtäviin voi sisältyä uhkaavia vuorovaikutustilanteita.

Sisältö

Seminaarin aikana käsitellään uhkaavia vuorovaikutustilanteita ja niissä toimimista käytännönläheisesti finanssialan ammattilaisen näkökulmasta. Seminaariin sisältyy luennon lisäksi harjoituksia ja aihepiirejä lähestytään käytännön esimerkkien kautta.

Ohjelma

9.00

Uhkaavat tilanteet ja niiden kehittyminen 

  • Motiivit ja tekijätyypit
  • Palvelukanavien erityispiirteet
  • Tilanteiden kehittymismekanismit

9.50

Tauko

10.00

 

Tilanteiden hallinta

  • Tunnekuohujen minimointi
  • Vuorovaikutustaidot
  • Tilannehallinta

11.00

Tauko

11.10

 

Haittojen minimointi – jälkikäsittelyn mahdollisuudet

  • Tilannetaju
  • Mitä jokainen voi tehdä ehkäistäkseen uhkia
  • Tilanteista toipuminen

11.50

Tauko

12.00

Loppukeskustelu

12.30

Seminaari päättyy


Ohjelman muutokset mahdollisia.

Kouluttajat

Sami Sallinen

Sami Sallinen on neuvottelutaidon ja sanattoman viestinnän asiantuntija, tietokirjailija, valmentaja ja mediakommentaattori. Sami on erikoistunut haastavien vuorovaikutustilanteiden hallintaan, sanattoman viestinnän analysointiin ja sen hyödyntämiseen luottamuksen rakentamisen ja vaikuttamisen välineenä.

Pitkä työura vaativan rikostutkinnan ja kansainvälisten under cover -tehtävien parissa on luonut vankan ammattitaidon neuvottelutaitojen ja sanattoman viestinnän hyödyntämisestä paineistetuissa vuorovaikutustilanteissa. Tätä osaamista Sami on jalostanut yritysmaailman tehtävissä ja valmentajana. Hänen valmennuksensa antavat konkreettisia työvälineitä myös kokeneille ammattilaisille.

Kustannukset ja ilmoittautuminen