Aalto University Executive Education Oy:n verkkokaupan toimitusehdot

30.11.2021 (päättynyt 5.1.2024) Palveluntarjoaja (Aalto EE) ottaa käyttöön laskutuslisän 15 euroa (sis. alv. 24 %), jos tilauksen arvonlisäverollinen summa on alle 1 860 euroa. Verkkopankki- ja korttimaksuissa laskutuslisää ei ole. Laskutusvaihtoa ei tarjota kaikissa tuotteissa.

Voimassa 28.9.2017 alkaen (päivitetty 5.1.2024 klo 10.10).

Päivitetty 5.1.2024 klo 13.10

  • Poistettu laskutuslisä 15 euroa, joka on ollut voimassa 30.11.2021 alkaen tilauksille, joiden arvonlisäverollinen summa on ollut alle 1860 euroa.

Päivitetty 4.1.2021 klo 11.40

  • Poistettu viittaukset FINVA Finanssikoulutus Oy:öön, joka sulautui Aalto University Executive Education Oy:öön 1.1.2021.
  • Päivitetty maksuvälittäjä Svea Paymentsin nimi ja yhteystiedot.

Päivitetty 29.11.2021 klo 13.46

  • Lisätty laskutuslisä.

Yleistä

Näitä sopimusehtoja (jäljempänä ”Sopimusehdot”) sovelletaan Aalto University Executive Education Oy:n sekä sen suomalaisten konserniyhtiöiden (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) ylläpitämän verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) käyttämiseen, sekä Palveluntarjoajan Verkkokaupassa kulloinkin myymien palvelujen (jäljempänä ”Palvelu” tai ”Palvelut”) tilaamiseen ja toimittamiseen Palveluntarjoajan ja Verkkokaupan asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

Asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt.

Asiakkaan tulee tutustua näihin Sopimusehtoihin huolellisesti ennen Palvelun tilaamista tai käyttämistä. Tilaamalla Palveluja Verkkokaupasta Asiakas vakuuttaa tutustuneensa näihin Sopimusehtoihin, hyväksyvänsä ne, ja sitoutuvansa noudattamaan niitä. Ilman Sopimusehtojen hyväksymistä Asiakkaalla ei ole oikeutta asioida Verkkokaupassa, eikä teknisesti edes mahdollisuutta tilata Palveluita.

Tilaaminen

Palvelut tilataan internetin välityksellä Palveluntarjoajan verkkosivuilta, josta Palvelua tilatessa siirrytään viimeistelemään tilaus store.aaltoee.fi -osoitteessa sijaitsevassa ostoskorissa.

Asiakkaalla tulee olla voimassaoleva sähköpostiosoite.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä näihin Sopimusehtoihin.

Hinnat ja muut kulut

Tilaukset veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevien hintojen perusteella. Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR), mikäli Palvelun palvelutiedoissa ei toisin mainita. Kaikki hinnat ilmoitetaan ilman arvonlisäveroa.

Poikkeukselliset hinnat ilmenevät Verkkokaupasta tai yksittäisen Palvelun esittelysivulta. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja milloin tahansa ilman etukäteistä ilmoitusta. Hinnankorotuksia sovelletaan vain tilauksiin, jotka on tehty tällaisten muutosten jälkeen.

Mikäli jonkin Palvelun osalta on ilmoitettu hinta, joka on ilmeisen virheellinen niin, että Asiakkaan on täytynyt ymmärtää kyseessä olevan kirjoitusvirhe, on kauppa sitova Palveluntarjoajaa kohtaan ainoastaan sen aidosta hinnasta.

Tilausvahvistus

Kaikki Palveluiden tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa vahvistetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut Palvelut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää kuitenkin sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Tilaus muuttuu Palveluntarjoajaa sitovaksi vasta, kun Palveluntarjoaja on käsitellyt tilauksen ja vahvistanut hyväksyvänsä sen.

Toimitusaika

Siltä osin kuin Asiakkaan tilaama Palvelu käsittää Palveluntarjoajan tuottamia valmennusohjelmia, kunkin valmennusohjelman toteutusaikataulu ilmoitetaan kyseessä olevan valmennusohjelman verkkosivulla, jonka kautta myös ilmoittautuminen tai hakemus valmennusohjelmaan tehdään. Palveluntarjoaja pidättää oikeudet toimitusaikojen muutoksiin ja oikeuden perua Palveluita esimerkiksi riittämättömän osallistujamäärän vuoksi.

Annetut toimitusajat ovat arvioita eivätkä sido Palveluntarjoajaa.

Asiakkaan tarkastusvelvollisuus

Asiakas on velvollinen tarkastamaan toimitetun Palvelun, sekä ilmoittamaan mahdollisista virheistä Palveluntarjoajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu, tai se olisi pitänyt havaita. Mikäli Asiakas laiminlyö virheestä ilmoittamisen kohtuullisessa ajassa, hän menettää oikeuden vedota Palvelun virheeseen.

Muut Asiakkaan velvollisuudet

Asiakas ymmärtää ja hyväksyy sen, että Verkkokaupan sisältö, Palvelut sekä Palveluntarjoajan Asiakkaalle Palvelun aikana tai sitä ennen toimittamat materiaalit ovat Palveluntarjoajan ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksin ja muin aineettomin oikeuksin suojattua materiaalia. Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa mitään tällaista materiaalia kolmannelle osapuolelle ilman Palveluntarjoajan suostumusta.

Asiakas vastaa itse kaikista hänelle Palvelun käytöstä aiheutuvista käyttömaksuista tai Palvelun käyttöön liittyvistä kolmannen osapuolen vaatimuksista ja kustannuksista.

Osallistujavalinnat

Siltä osin kuin Palvelu koskee Palveluntarjoajan tuottamia valmennusohjelmia, Palveluntarjoaja varaa mahdollisuuden soveltaa valmennusohjelmien osallistujavalinnassa joko ilmoittautumis- tai hakumenettelyyn perustuvaa valintaa.

Ilmoittautumismenettelyä soveltavissa Palveluissa osallistuminen vahvistetaan Asiakkaalle sähköpostitse Verkkokaupassa tehdyn ilmoittautumisen jälkeen.

Hakumenettelyä soveltavien Palveluiden kohdalla Palveluntarjoajalla on yksinomainen oikeus valita Palveluun Asiakkaat, ja osallistuminen vahvistetaan Asiakkaalle erikseen hakemuksen käsittelyn jälkeen. Hakemuksen jättämisen yhteydessä Asiakkaalta voidaan periä kohtuullinen käsittelymaksu, jota ei palauteta, vaikka valintapäätös olisi Asiakkaalle kielteinen.

Maksutavat

Kunkin Palvelun maksutavat ilmenevät Verkkokaupan tilauslomakkeesta.

Maksupalvelun tarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Svea Payments Oy (Y-tunnus: 2121703-0) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Svea Payments Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Svea Payments Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Svea Payments Oy
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki

Puhelin: (09) 4242 300

Verkkopankit

Myös verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Svea Payments Oy (Y-tunnus: 2121703-0) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Asiakkaan kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Korttimaksu (Visa, Visa Electron, MasterCard)Nordea E-maksuDanske Bank Verkkomaksu Aktia verkkomaksuPOP Pankin verkkomaksuOsuuspankki VerkkomaksuÅlandsbanken E-maksuSäästöpankin verkkomaksuHandelsbanken VerkkomaksuS-pankki VerkkomaksuOma Säästöpankin verkkomaksu

Laskutus

Laskuttajana toimii Aalto University Executive Education Oy (Y-tunnus 0590964-3). Ellei erikseen kirjallisesti, ohjelmatiedoissa tai muutoin, toisin mainita, Palvelut laskutetaan yhdessä erässä, ja siltä osin kuin Palvelu koskee Palveluntarjoajan tuottamia valmennusohjelmia, ennen valmennusohjelman alkua. Hakumenettelyä soveltavien Palveluiden kohdalla Asiakkaalta voidaan periä kohtuullinen käsittelymaksu jo hakemuksen jättämisen yhteydessä ennen varsinaisen Palvelun laskuttamista.

Maksuehto on 14 päivää netto. Mikäli Asiakas haluaa sopia poikkeuksesta yleiseen maksuaikatauluun, siihen on saatava laskuttajan etukäteinen kirjallinen suostumus ja, siltä osin kuin kyse on haku- tai ilmoitusmenettelyä soveltavasta Palvelusta, se tulee tehdä ennen ilmoittautumisen tai hakemuksen jättämistä.

Palveluiden peruutusehdot

Peruutusehtojen täyttyessä etukäteen maksetut osallistujamaksut palautetaan peruutusehtojen mukaisesti Asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Maksukorteilla tehdyt maksut palautetaan pääsääntöisesti samalle maksukortille, jolla maksu on tehty, ellei Asiakas muuta ilmoita.

Hakumenettelyä soveltaviin Palveluihin osallistuminen vahvistetaan erikseen hakemuksen käsittelyn jälkeen. Osallistumismaksu laskutetaan Asiakkaalta myönteisen valintapäätöksen jälkeen. Osallistujahakemuksen jättämisen yhteydessä mahdollisesti perittävää käsittelymaksua ei kuitenkaan palauteta Asiakkaalle, vaikka valmennusohjelmaan hakenut Asiakas keskeyttäisi hakuprosessin tai valintapäätös olisi Asiakkaalle kielteinen. Palveluiden peruutusehdot tulevat voimaan, kun myönteinen valintapäätös on ilmoitettu Asiakkaalle. Ellei ohjelmatiedoissa toisin mainita, valmennusohjelma laskutetaan Asiakkaalta yhdessä erässä ennen valmennusohjelman alkua.

Asiakas voi peruuttaa osallistumisensa tämän tilaamaan Palveluun ilmoittamalla peruutuksesta Palveluntarjoajalle sähköpostitse. Peruutus osoitetaan yhteyshenkilölle, joka on näkyvissä Palvelun verkkosivuilla.

Peruutusilmoitukseen on liitettävä mukaan seuraavat tiedot:

  • Asiakkaan asiakasnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero
  • Pankkitilinumero
  • Kopio Palveluntarjoajan tilausvahvistuksesta

Kuluttajalla-asiakkaalla on oikeus peruuttaa osallistumisensa tilaamaansa Palveluun ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle 14 päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Kun tilauksen tekemisestä on kulunut 14 päivää, sovelletaan myös kuluttaja-asiakkaisiin samoja peruutusehtoja kuin muihin kuin kuluttaja-asiakkaisiin sovelletaan.

Kuluttaja-asiakkaalla ei kuitenkaan ole yllä mainittua peruuttamisoikeutta, jos Palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä Asiakkaan kuluttajansuojalain (38/1978) 6 luvun 15 §:ssä tarkoitetun nimenomaisen pyynnön tai suostumuksen johdosta ja Asiakkaalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta tällaisessa tapauksessa.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Joidenkin Palveluiden peruutusehdot poikkeavat Palveluntarjoajan yleisistä peruutusehdoista. Palveluiden peruutusehdot on aina ilmoitettu sekä Palvelun kuvauksessa että sähköpostitse lähetettävässä vahvistuksessa/kuitissa.

Palveluntarjoaja (Aalto EE) käyttää pandemia- tai epidemiatilanteissa sopimusehtojen mukaisesti oikeuttaan muuttaa palvelua ja pidättää oikeuden peruuttaa tai siirtää Valmennusohjelma, -jakso tai -päivä ennen valmennuksen alkua tai valmennuksen aikana ja/tai asiakkaiden turvallisuuden varmistamiseksi muuttaa valmennuksen toteutustapa online-, offline- tai hybridimuotoon ilman sanktioita ja/tai Asiakkaalle maksettavaa korvausta.

Linkit kolmansien osapuolien sivuille

Palveluntarjoajan Verkkokaupassa saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolien Internet-sivuille. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa linkkien takana olevista sivuista ja niiden sisällöstä eikä Palveluntarjoajalla ole velvollisuutta tarkistaa, mitä linkin takana olevalla sivulla kulloinkin on.

Oikeus siirtää sopimus

Palveluntarjoajalla on Sopimusehtojen perusteella oikeus siirtää Asiakkaan kanssa solmittu tilaus tai muu sopimus kanssaan samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle sekä liiketoiminnan kaupan yhteydessä liiketoiminnan vastaanottavalle taholle. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää sopimusta edelleen.

Oikeus muuttaa Sopimusehtoja

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä Sopimusehtoja ja kulloinkin voimassa olevia toimitusehtoja yksipuolisesti. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan nettisivuilla. Asiakkaan on ennen Palvelun tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin, ja sitouduttava noudattamaan niitä.

Oikeus muuttaa Palvelun sisältöä

Palveluntarjoajalla on oikeus toteuttaa Verkkokaupan ylläpito ja tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla ja muuttaa milloin tahansa Palvelua, Palvelun sisältöä, Palvelun saatavilla oloa ja käyttöön tarvittavalle laitteistolle asetettuja vaatimuksia. Palvelun mahdollisista muutoksista ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa etukäteen Verkkokaupan Internet-sivulla tai ko. Palvelun tilanneen Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisiä muutoksia, kuten laitteistojen tai ohjelmistojen päivityksiä.

Oikeus keskeyttää Palvelu

Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää Palvelu tilapäisesti, jos se on välttämätöntä Palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi tai mikäli lait, asetukset, viranomaisten määräykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten järjestöjen suositukset tätä edellyttävät. Palveluntarjoaja pyrkii siihen, että keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja että siitä aiheutuvat haitat jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etukäteen keskeytyksestä.

Ylivoimainen este

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa sellaisista viivästyksistä tai virheistä, jotka johtuvat Palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista (force majeure). Viivästymistilanteessa Palveluntarjoaja noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

Vikojen ja häiriöiden korjaus

Palveluntarjoaja korjaa Palvelun mahdolliset viat ja häiriöt normaalina työaikana viasta tai häiriöstä ilmoituksen saatuaan ilman tarpeetonta viivytystä.

Oikeus estää pääsy Verkkokauppaan tai Palveluun

Palveluntarjoajalla on oikeus estää Asiakkaalta Verkkokaupan tai Palvelun käyttö, mikäli Palveluntarjoajalla on syytä epäillä, että Verkkokauppaa tai Palvelua käytetään lain tai hyvän tavan vastaiseen tarkoitukseen, näiden Sopimusehtojen vastaisesti tai mikäli viranomainen sitä pyytää.

Vahingonkorvausvelvollisuus

Palveluntarjoaja vastaa ainoastaan tahallisesti tai törkeällä tuottamuksellaan Asiakkaalle aiheuttamistaan välittömistä vahingoista, ja Palveluntarjoajan vastuun enimmäismäärä on Asiakkaan kyseisestä maksullisesta Palvelusta maksama hinta. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai epäsuorista vahingoista.

Tietosuoja

Palveluntarjoaja noudattaa tietosuojan osalta voimassa olevaa Suomen lainsäädäntöä.

Asiakkaan ilmoittama nimi, työtehtävä, yritys ja sähköpostiosoite ovat ohjelmaan (Palvelu) olellisena osana kuuluvan verkostoitumisen takia julkisia samaa ohjelmaa suorittavien kesken. Luetellut henkilötiedot voivat näkyä osallistujalistoilla, ryhmälle lähetettävissä sähköposteissa sekä kalenterikutsuissa sekä muissa ohjelmahallinnan kannalta tarpeellisissa viestintätoimissa.

Palveluntarjoaja tallentaa, säilöö ja hallinnoi Asiakkaan antamia henkilötietoja ja opintosuorituksia asiakkuudenhallintarekisterissä.

Palveluntarjoaja voi alustaa valmiiksi käyttöoikeuden sähköisenä oppimisympäristönä käytettävään ALEX-tilaan. Käyttöoikeuden alustamisen yhteydessä ALEX-järjestelmään tallennetaan Asiakkaan nimi ja sähköpostiosoite Asiakas voi käyttöönoton jälkeen säätää omia ALEX-profiilitietoja tai lisätä tietoja, joita haluaa jakaa.

Aalto University Executive Education Oy:n tietosuojapolitiikka

Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Ehtojen perusteella Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välillä mahdollisesti syntyvät erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli asiaa ei saada neuvotteluteitse ratkaistua, ratkaistaan asia ensiasteena Helsingin käräjäoikeudessa.

Kuluttaja-asiakas voi viedä riidan myös kotipaikkansa yleisen alioikeuden ratkaistavaksi ja/tai pyytää riitaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaisusuositusta.

  • Kuluttajariitalautakunta
  • Hämeentie 3
  • PL 306
  • 00531 HELSINKI

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, suosittelemme Asiakasta olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Verkkokaupan ylläpitäjän yhteystiedot

Nimi: Aalto University Executive Education Oy
Y-tunnus: 0590964-3
Käyntiosoite: Runeberginkatu 14–16, 00100 Helsinki
Puhelin: +358 10 837 3700
Sähköpostiosoite: info@aaltoee.fi, koulutus@finva.fi