Haku/ilmoittautuminen

Haku/ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Edellinen sivu

Palvelumuotoilu ja vakuutusala

Sinustako muotoilija? Tule hakemaan palvelumuotoilun perusopit!

Palvelumuotoilun periaatteiden ja perusmenetelmien tuntemus on hyödyllistä jokaiselle vakuutusalan palveluja omistavalle ja kehittäjälle. Asiakkaan ja hänen tarpeidensa ymmärtäminen on asiakaskokemuksen rakentamisen kulmakiviä ja synnyttää aitoa arvoa asiakkaalle. Palvelumuotoilu, sen periaatteiden, menetelmien ja työkalujen tunteminen, on yksi parhaista tavoista saavuttaa tämä tavoite.
 
Palvelumuotoilun menetelmien käyttäjäksi voi kasvaa kuka tahansa. Palvelumuotoilu ja vakuutusala -seminaari avaa muotoilun periaatteita ja käytäntöjä ja auttaa soveltamaan niitä jokapäiväisessä työssä. Seminaarin jälkeen voit astua ensimmäisiä askelia omalla muotoilijan tielläsi. Siinä sinua auttavat ihmislähtöisen muotoilun keskeiset periaatteet ja palvelumuotoilun keskeiset työkalut.

Vakuutusalan palvelumuotoilu auttaa ymmärtämään asiakkaita ja tarjoamaan asiakkaille helpompikäyttöisiä finanssialan tuotteita ja palveluita. Seminaarin avulla opit luomaan arvoa asiakkaalle ja liiketoiminnalle. Vakuutusalan palvelumuotoilu edellyttää yhteiskehittämistä sekä organisaation sisäistä yhteistyötä.
 

Ilmoittaudu  Kysy lisätietoja

Kenelle?

Seminaari on tarkoitettu sisäiselle tai ulkoiselle asiakkaalle tarkoitetuista palveluista vastaaville tai niiden kehittämisessä mukana olemassa oleville vakuutusalan asiantuntijoille.

Seminaarista hyötyvät kaikki palvelumuotoilun mahdollisuuksista ja käytännön osaamisesta kiinnostuneet henkilöt. 

Sisältö

Vakuutusalan palveluiden saavutettavuus ja käytettävyys on oltava vakuutusyhtiöiden tarkastelun keskiössä. Vakuutusalan asiakkaat ovat tottuneet muita palveluja käyttäessään helppouteen ja vaivattomuuteen. Palvelumuotoilu ja vakuutusala -seminaari antaa työkaluja hyvän asiakaskokemuksen luomiseen ja asiakassuhteen vahvistamiseen vakuutusalalla.

Palvelumuotoilu ja vakuutusala -seminaarista saat näkökulmia ja ideoita uusien palveluiden kehittämiseen ja jo olemassa olevien palveluiden tehostamiseen. Palvelumuotoilun avulla pohditaan uusia työvälineitä asiakkaan kohtaamiseen.

Päivän aiheita ovat:

  • Muotoiluajattelu ja asiakaskokemus
  • Muotoilijan mindset ja muotoiluprosessi
  • Sidosryhmät ja osallistaminen
  • Asiakasymmärryksen hankinta
  • Yhteissuunnittelu ja protoilu
  • Muotoiluprojektin suunnittelu ja läpivienti

Ohjelma

Seminaari alkaa klo 9.00 ja päättyy klo 16.30. 

Mitä muotoiluajattelu on?

  • Palvelu, mitä palvelu on, service dominant logic, palvelut vakuutus- ja finanssialalla
  • Asiakas, asiakasarvo
    • tehtävä asiakkaan / käyttäjän tunnistaminen / tarpeet / ongelmat

Muotoiluprosessi

  • Muotoilijan mindset, muotoilija meissä jokaisessa, vakuutusalan asiantuntija muotoilijana
  • Tuplatimantti
  • Osallistaminen ja osapuolet, vakuutus/finanssialan keskeiset osapuolet
    • tehtävä sidosryhmät / sidosryhmäkartta

Asiakasymmärryksen hankinta, kohderyhmänä nykyiset ja potentiaalit vakuutus- ja finanssialan asiakkaat, käytäntöjä

  • tehtävä, esim. empatiakartta

Asiakasymmärryksen analyysi ja dokumentointi

  • Palvelupolut, asiakasprofiilit, käyttäjäpersoonat
  • Service Blueprint
  • Asiakaskokemus + työntekijäkokemus
    • tehtävä, palvelupolun hahmottaminen + yrityksen palveluketju

Yhteissuunnittelu 

  • Työskentely asiakkaiden kanssa, erityisesti vakuutus/finanssialan kontekstissa
  • Ideointi ja prototypointi
    • tehtävät, ideointiharjoitus, protoilun harjoittelu

Viimeistely ja läpivienti

  • tehtävä, oman projektin pohdinta

Päivän vetäjänä toimii Pia Vilmi, johtava asiantuntija, asiakkuuksien kehittäminen, LähiTapiola.
 

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta